T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / SÜLEYMANPAŞA - Zübeyde Hanım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

BÜRO YÖNETİMİ ALANI

Alanin Tanımı:

Büro Yönetimi ve Sekreterlik alani altinda yer alan dallarin yeterliklerini kazandirmaya yönelik egitim ve ögretim verilen alandir.   

Alanin Amacı: Büro Yönetimi ve Sekreterlik alani altinda yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçlari, bilimsel ve teknolojik gelismeler dogrultusunda gerekli mesleki yeterliklere sahip, gelismelere uyum saglayan nitelikli meslek elemanlari yetistirmek amaçlanmaktadir.    

Dal programlari, tanimlari ve amaçlari

1. HUKUK SEKRETERLIGI DALI Tanimi: Hukuk sekreterligi mesleginin gerektirdigi,günlük isler, dava hizmetleri, toplanti ve seyahat organizesi ile ilgili gerekli olan bilgi ve becerileri kazandirmaya yönelik egitim ve ögretim verilen daldir.  Amaci: Hukuk sekreterligi mesleginin yeterliklerine sahip meslek elemanlari yetistirmek amaçlanmaktadir.   

 2. TICARET SEKRETERLIGI DALI  Tanim: Ticaret sekreterligi mesleginin gerektirdigi hizmetleri yürütmek için gerekli olan ofis yönetimi, iletisim, bildirimler ve ödemeler ile ilgili bilgi ve becerileri kazandirmaya yönelik egitim ve ögretim verilen daldir.  Amaci: Ticaret sekreterligi mesleginin yeterliklerine sahip meslek elemanlari yetistirmek amaçlanmaktadir.   

3. TIP SEKRETERLIGI DALI  Tanim: Tip sekreterligi mesleginin gerektirdigi hizmetleri yürütmek için gerekli olan günlük isler, belgeler, hasta ve tedavi hizmetleri bilgi ve becerileri kazandirmaya yönelik egitim ve ögretim verilen daldir.  Amaci: Tip sekreterligi mesleginin yeterliklerine sahip meslek elemanlari yetistirmek amaçlanmaktadir.   

 4. YÖNETICI SEKRETERLIGI DALI  (Okulumuzda açılmış olan dal.) Tanim: Yönetici sekreterligi mesleginin gerektirdigi ofis makineleri, iletisim, sunum, toplanti ve seyahat hizmetleri ile ilgili bilgi ve becerileri kazandirmaya yönelik egitim ve ögretim verilen daldir.  Amaci: Yönetici sekreterligi mesleginin yeterliklerine sahip meslek elemanlari yetistirmek amaçlanmaktadir.   

Giris Kosullari Ögrencilerin saglik durumu, Büro Yönetimi Sekreterlik Alani altinda yer alan mesleklerin gerektirdigi isleri yapmaya uygun olmalidir. Istihdam Alanlari Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanindan mezun olan ögrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandiklari yeterliklere paralel olarak tüm sektörlerin ofislerinde büro ve sekreterlik hizmetlerinde çalisabilirler.   

Ölçme ve Degerlendirme Millî Egitim Bakanligi Orta Ögretim Kurumlari Sinif Geçme ve Sinav Yönetmeliğine göre çesitli ölçme araçlari kullanilarak ögrencilerin degerlendirilmesi esastir. Buna göre; 

1. Dersin altindaki modüllerin islenisi sirasinda kazandigi (bilgi, beceri ve tavirlar) yeterlikler, 
2. Okulda, isletmede ve kendi kendilerine yaptiklari tüm ögrenim faaliyetleri degerlendirilerek ögrencilerin dersteki basarisi belirlenir.   

Yatay ve Dikey Geçisler Program; genis tabanli ve modüler yapida düzenlendiginden, Mesleki ve Teknik Egitim Yönetmeligi çerçevesinde yatay ve dikey geçislere olanak saglanir. 

1. Alan/dalda sertifika, belge ve diplomaya götüren tüm programlar ve dallar arasinda geçis yapilabilir. 
2. Diploma almaya hak kazanan ögrenci, Büro Yönetimi ve Sekreterlik alaninin devami niteligindeki programlarin veya bu alana en yakin programlarin uygulandigi meslek yüksek okuluna sinavsiz geçis yapabilir ya da sinav sonuçlarina göre diger yüksek ögrenim kurumlarini tercih edebilir.   

Belgelendirme
1. Mezun olan ögrenciye alanda/dalda diploma verilir. 
2. Ögrencinin seçtigi dal ile ilgili aldigi tüm dersler ve modüller diploma ekinde belirtilir. 
3. Ögrenciye, programdan ayrildiginda veya mezun oldugunda, kazandigi yeterlikleri gösteren ve bir yaygin mesleki ve teknik egitim programi ile ayni yeterlikleri kazanan kisilere es deger belge verilir. 
4. Ögrencinin kazandigi mesleki yeterlikler sertifikaya yönelik belgelendirmelerde degerlendirilir.   

Egitim Süresi
1. Alan programinin toplam egitim süresi, 9. siniftan sonra 3 ögretim yili olarak planlanmistir. 
2. Egitim süresinin okul, isletme ve bireysel ögrenme için ayrilmis dagilimi, Büro Yönetimi ve Sekreterlik alani haftalik ders çizelgesi, dersler ve modüller ile ilgili açiklamalarda belirtildigi gibi uygulanir.   

Ögretim Yöntem ve Teknikleri Modüler ögretime yönelik agirlikli olarak bireysel ögrenmeyi destekleyici yöntem ve teknikler uygulanir. 
1. Ögretmenler ögrencilere rehberlik eder. 
2. Ögrenciler kendi kendine ögrenmeye tesvik edilir. 
3. Ögrencilerin aktif olmasi saglanir. 
4. Ögrenciler arastirmaya yönlendirilir. 
5. Ögrenciler kendi kendilerini degerlendirebilir. 
6. Ögrencilere yeterlik kazandirmaya yönelik yöntem ve teknikler uygulanir.   

 Is Birligi Yapilacak Kurum ve Kuruluslar Ögrenciler, programin gerektirdigi ögretim faaliyetleri, istihdam olanaklari ve planlama konularinda ISKUR, meslek odalari, barolar, üniversiteler, sivil toplum örgütleri, KOBI ve büyük ölçekli diger firmalar ve meslek elemanlari ile is birligi yapilarak yönlendirilir.  

 Ögrenci Kazanimlari Programin sonunda seçtigi dala/meslege yönelik olarak ögrenci; 
1. Alandaki ortak temel, bilgi ve becerileri kazanabilecektir. 
2. Büro Yönetimi ve Sekreterlik alaninin temel yeterliklerine sahip olabilecektir. 
3. Dalin gerektirdigi isleri yapabilecektir. 
4. Dalin gerektirdigi özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir.   

 Egitim Ögretim Faaliyetleri Büro Yönetimi ve Sekreterlik alani haftalik ders çizelgesinde yer alan dersler ve bu derslerin altindaki modüllerin içerigindeki egitim-ögretim uygulamalari yapilir.  

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 02.09.2019 - Güncelleme: 20.06.2022 11:15 - Görüntülenme: 1764
  Beğen | 1  kişi beğendi