T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / SÜLEYMANPAŞA - Zübeyde Hanım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

e-twinning - How Smart Is Your Phone

Bu proje, bir akıllı telefon üretiminin sürdürülebilirliğine ve ekolojik yönlerine odaklanmaktadır. Katılan öğrenciler cep telefonlarını farklı açılardan inceleyeceklerdir: sosyal, teknik ekonomik, tarihi ve ekolojik. Bu onlara karmaşık, çok yönlü, ancak kavraması kolay bir akıllı telefona genel bir bakış sağlayacaktır. Uluslararası ekiplerde işbirliği yapacaklar ve sabit bir görev çerçevesinde seçtikleri bir konu üzerinde çalışacaklar.

roject Name : HOW SMART IS YOUR PHONE?

Registiretion Date: 19.03.2022

Participants: 10 Schools (Turkey (2) , Czech Republic (4), Germany, Poland(2), Slovakia) , 65 Students

About the project

This project focuses on sustainability and the ecological aspects of production of a smart phone. Students involved will "take apart" their mobile phones from different perspectives: social, technical economical, historical and ecological. This will give them a complex multifaceted, yet easy for them to grasp, overview of a smart phone. They will collaborate in international teams and work on a topic of their choice within a fixed task frame.

Aims of the project

Students will get a new perspective and learn more about their mobile phones, an item that they use every day. They will learn how it is made, from which materials, how these materials influence the environment and their health. Further, they will learn about its history, manufacturing, marketing and its social impact in society and on young people.

The project will also focus on the collaboration and cooperation of students, where their respective skills will be enhanced. Further, they will increase their language and communication competencies in international teams.

Schedule

Phase 1 – April

Topic of the project will be introduced to the students.

Introductory activities: students will get to know each other and their partner schools.

Each school will prepare a logo draft for the project, then by voting the logo of the project will be choosen.

They will prepare questions and send them to their partners to find out more about their schools. Students will answer using videos.

 

Phase 2 – May

Division of students into international teams where they will work on pre-prepared topics. Examples of these topics are:

- metals – used to produce mobiles

- production of phones

- effects of mobile production (child labour)

- recycling - batteries

- Purposes of use

- mobile addiction

- Branding

- marketing famous people connected to brands.

- Evolution of the phone, etc.

 

Students output: in the form of presentations, videos, infographics, posters, podcasts, etc. All the materials will be posted on Twinspace.

 

Phase 3 - June

Video conference with all participants - Feedback and output presentations

 

 

Consuquences

Get students acquainted with the TwinSpace platform, they will learn to use it and learn how to interact on it.

To achieve the aims of the project while cooperating with other students from different schools.

 

To learn and develop key competences:

- new ways to access knowledge

- new ways of working and expand their cultural horizons (getting to know new students and schools)

- to use a foreign language

- how to cooperate, collaborate and communicate with peers from other schools and countries

- new IT skills and use of web apps.

 

Projenin Adı: TELEFONUNUZ NE KADAR AKILLI?

Kayıt Tarihi :19.03.2022

Katılımcılar: 10 Okul (Türkiye (2), Çek Cumhuriyeti (4), Almanya, Polanya (2), Slovakya) , 65 Öğretmen

 

Proje hakkında

Bu proje, bir akıllı telefon üretiminin sürdürülebilirliğine ve ekolojik yönlerine odaklanmaktadır. Katılan öğrenciler cep telefonlarını farklı açılardan inceleyeceklerdir: sosyal, teknik ekonomik, tarihi ve ekolojik. Bu onlara karmaşık, çok yönlü, ancak kavraması kolay bir akıllı telefona genel bir bakış sağlayacaktır. Uluslararası ekiplerde işbirliği yapacaklar ve sabit bir görev çerçevesinde seçtikleri bir konu üzerinde çalışacaklar.

 

Amaçlar

Öğrenciler yeni bir bakış açısı kazanacak ve her gün kullandıkları cep telefonları hakkında daha fazla bilgi edineceklerdir. Nasıl yapıldığını, hangi malzemelerden yapıldığını, bu malzemelerin çevreyi ve sağlıklarını nasıl etkilediğini öğrenecekler. Ayrıca tarihi, üretimi, pazarlaması ve toplumdaki ve gençler üzerindeki sosyal etkisi hakkında bilgi edineceklerdir.

Proje ayrıca öğrencilerin kendi becerilerinin geliştirileceği işbirliği ve işbirliğine odaklanacaktır. Ayrıca, uluslararası ekiplerde dil ve iletişim yetkinliklerini artıracaklar.

 

Çalışma Takvimi

 1.Aşama – Nisan

Proje konusu öğrencilere tanıtılacaktır.

Giriş etkinlikleri: öğrenciler birbirlerini ve ortak okullarını tanıyacaklardır.

Sorular hazırlayacak ve okulları hakkında daha fazla bilgi edinmek için ortaklarına göndereceklerdir. Öğrenciler videoları kullanarak cevap verecektir.

 

2. Aşama -Mayıs

Öğrencilerin önceden hazırlanmış konular üzerinde çalışacakları uluslararası ekiplere bölünmesi. Bu konulara örnekler:

- metaller (cep telefonlarının üretiminde kullanılan)

-telefonların üretimi

- mobil üretimin etkileri (çocuk işçiliği)

- geri dönüşüm (piller)

- kullanım amaçları

- mobil bağımlılık

- markalaşma 

- telefonun evrimi vb.

Öğrencilerin çıktıları: sunumlar, videolar, infografikler, posterler, podcast'ler vb. Tüm materyaller Twinspace'de paylaşılacaktır.

3. Aşama  - Haziran

Tüm katılımcılarla video konferans - Geri bildirim ve çıktı sunumları

Beklenen Sonuçlar

  Öğrencileri TwinSpace platformuyla tanışıp, onu kullanmayı ve onunla nasıl etkileşimde bulunacaklarını öğrenecekler.

Farklı okullardan diğer öğrencilerle işbirliği yaparak projenin amaçlarına ulaşmak.

Temel yeterlilikleri öğrenmek ve geliştirmek:

- bilgiye erişmek ve kültürel ufuklarını genişletmek  için yeni yollar (yeni öğrenciler ve okullar tanımak)

- bir yabancı dil kullanmak

- diğer ülke ve okullardan akranları ile  nasıl işbirliği yapılır ve iletişim kurulur,

- yeni BT becerileri ve web uygulamalarının kullanımı.

Activities: 

April

Students are informed about E-Twinning Platform. After taking the Parents' Permission Forms, students are registered on Twinspace.

The topic of the project is introduced to the students, weekly meetings are done about the upcoming studies.

The logo is prepared with Web 2.0 Tools.

The questions prepared in order to know other schools, they are uploaded on Twinspace.

The presentation video of our school is prepared. 

May 

We studied about the topics to know the different aspects of mobile phones as a team. The documents that we designed are uploaded on Twinspace as PPTs.

A meeting is arranged about the shared documents.

June

Language skills are improved via commenting on the documents presented by other schools.

Yaptığımız Çalışmalar:

Nisan Ayı

Öğrenciler E-Twinning platformu hakkında bilgilendirildi. Veli izin belgeleri alındıktan sonra öğrenciler platforma kaydedildi.

Proje konusu öğrencilere tanıtıldı, yapılacak çalışmalar ile ilgili haftalık toplantılar düzenlendi.

Proje için Web 2.0 araçları ile logo çalışması yapıldı.

Diğer okulları tanımak için sorular hazırlandı, Twinspace'e yüklendi.

Okulumuzun tanıtım videosu hazırlandı. 

Mayıs Ayı 

Cep telefonunun farklı yönlerini tanımak için daha önceden belirlenen konular üzerinde ekip olarak çalışma yapıldı. Hazırladığımız dökümanlar sunum olarak Twinspace'e yüklendi.

Paylaşılan dökümanlar ile ilgili değerlendirme toplantısı yapıldı.

Haziran Ayı 

Diğer okulların sunduğu dökümanlarla ilgili paylaşımlar yapılarak İngilizce dil becerileri geliştirildi.

14-06-2022

14-06-202214-06-202214-06-2022

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 14.06.2022 - Güncelleme: 14.06.2022 15:39 - Görüntülenme: 212
  Beğen | 0  kişi beğendi